close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כך תצליחו בכתיבת עבודה לאקדמיה

מערכת שורשו תמוז, תשפב05/07/2022

גם אתם יכולים להצליח בכתיבת עבודה סמינריונית אם תקפידו על כמה כללים חשובים

תגיות:
צילום: freepik

כל הסטודנטים מודעים לעובדה הפשוטה שבשלב כזה או אחר הם יאלצו להתמודד עם כתיבת עבודות לצורך התואר המבוקש. אם אתם מתקשים בכתיבת עבודה אקדמאית בכלל ועבודת סמינריון בפרט, תוכלו לקבל סיוע בכתיבת עבודות אקדמיות, כמו גם למצוא עבודות לדוגמא.

מהי עבודה

צילום: freepik
סמינריונית?
עבודה סמינריונית היא מטלה נפוצה בעולם האקדמיה לצד מבחנים. המטרה של עבודה סמינריונית הינה להראות שהסטודנטים למדו והפנימו את מה שלמדו לאורך הסמסטר. עבודה סמינריונית נועדה להעביר מידע בצורה מסודרת ונכונה, זאת כדי שאחרים יוכלו להבין אותה ולהגיב אליה.


מה הם שלבי הכתיבה של העבודה?
כתיבת עבודות סמינריון מבוססת על מספר שלבים. הכל מתחיל במבוא. בשלב הזה אנו מציגים על מה העבודה שלנו. לאחר המבוא תבוא הסקירה הספרותית. זהו חלק חשוב ביותר שבו אנו סוקרים את כל המאמרים והמחקרים שנכתבו לאורך השנים בנושא אותו אנו עומדים לחקור.

לאחר מכן נגיע לשלב שיטת המחקר. בשלב זה נצטרך לרשום ולפרט איך אנו מתכננים לבצע את המחקר שלנו. כלומר, איך אנו מתכוונים לענות על שאלות והשערות המחקר של העבודה. בשלב הבא נרשום את הממצאים שגילינו במחקר שלנו, כלומר את התוצאות של המחקר.

לאחר מכן יגיע פרק הדיון שבו נכתוב את הפרשנות שלנו לתוצאות המחקר, זאת תוך שאנו מתייחסים ומזכירים גם את הסקירה ספרותית. הפרק הזה בעצם מסכם את כל העבודה שביצענו מההתחלה ועד הסוף. בסיום יגיע פרק הסיכום ומסקנות. שימו לב שיש מרצים שמעדיפים שפרק זה יהיה מחולק – פרק סיכום ופרק מסקנות.

לסוף העבודה יגיע פרק הביבליוגרפיה שבו נרשום את רשימת כל המאמרים/ספרים שקראנו לצורך כתיבת העבודה, כמובן, כתובים לפי כללי ה-APA. בסיום העבודה נוסיף את הנספחים, שהם בעיקר שאלונים או ראיונות שביצענו.

דגשים לכתיבת העבודה
החלק החשוב ביותר בבואכם לכתוב עבודה סמינריונית זה הסדר. חשוב מאוד לשמור על השלבים של כתיבת העבודה. לא לקפוץ מנושא לנושא. כדי וחשוב ליצור כותרות בסקירה הספרותית כדי שתדעו לאיזה כיוון היא הולכת. חשוב מאוד להתייעץ עם המרצה באשר לשאלת המחקר שלכם ולמה שאתם רוצים לחקור, זאת עוד לפני שמתחילים לכתוב ולו מילה אחת.

סיכום
כמו כל הסטודנטים, גם אתם יכולים להצליח בכתיבת עבודה סמינריונית טובה, אולם חשוב מאוד שתעשו את זה בצורה מסודרת, מההתחלה עד הסוף, ושתקבלו סיוע בזמן הנכון ולא בדיעבד, כי לעיתים קשה יותר לתקן עבודה מאשר לעזור בכתיבתה מההתחלה.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה